sábado, 24 de septiembre de 2011

LA COSTA DE GENER PRIMERA PART


CAPÍTOL DIVUITÈ

LA COSTA DE GENER   PRIMERA PART

Tot lo bo arriba el final i com els fiets petits, per San Esteva a la escola, en el nostre cas al quarter.

Nadal, cap d’any i reis eren un passat borrós. Els regals jeien per damunt el llit, colònia, massatge pel afaitat, calcetins, un jersei que hem esta petit i alguna coseta més. Una rutina que per una màgica sort és repetirà cada any i crec que no som l’únic.

Mai he tingut masses problemes per llevar-me pel matí. Però aquell dia fred de primers de gener, no podia, no volia. La roba estava gelada, més neta que nova, la mare la havia rentada i planxada. Els botons brillaven, les sabates llustroses però ma feien mal, tant de dies de duu  banves me passaven factura. Barón rojo crida en el radiocasset, (RESISTIRE, RESISTIRE HASTA EL FIN) Em fic  l’abric, una peça de roba de dos quarts de color beix, pesa com el plom. La gorra cau com una llosa damunt el caparrot, ( sí hay que ir, se va)

A la porta un veterà de febrer ens rep amb un somriure de orella a orella i m’he diu-“Me llaman el Mesías, ya no me quedan meses, me quedan días”.

Entro  dins la companyia, quines cares de som, uns contents perquè heura més gent per fer guàrdies i uns altres emprenyats per tornar a la “guerra”.

Obro la taquilla “hòstia tu, les botes trobades” Demano dissimuladament  s’hi algú va notar la pèrdua del calçat.

Pues sí un vetarà va tenir que anar en les sabates de fer gimnàstica dues setmanes, estaia molt cabrejat, fins que li van donar unes de noves, bonó és final tothom content, jo ja tenia botes per entregar quan fos l’hora.

Cap a la feina, el tinent ( V) m’ha té una llista ben llarga de missatges. Però el primer que tinc que fer és una visita a un Coronell de govern militar. Açò vol dir que el Coronell (L) estaia fart de que el degrades, estic ben acabat,  en follaran viu.

Arribo al carrer de Isabel II, demano per el despatx del Coronell (L) “En este momento esta reunido” xamba, don mitja volta , m’ha crida un tinent –“¿Eres el estafeta de infanteria?  -“ ¡ Sí mi tenient! “ Pues entra tenia mucho interes en verte” Putes, no hi ha dubtes aquest va per mi. Pic a la porta, una veu autoritària crida “adelante” acollonadet entro dins l’habitació , un ràpida ullada, hi ha un coronell de infanteria, dos tinents coronells d’artilleria i un comandant de ingeniers. Davant un solitari soldat ras amb dos bonys el coll. Crec que no en matarà davant tanta gent. Vaig directe el mento, gorra a la mà, en planto i faig un taconas en fic firmes i crit –“A LA ORDEN DE USIA MI CORONEL” Ell en mira i somriu “Bien muchacho bien”Els seus companys sorpresos comenten- “Coño con la infanteria” Hem agafa pel braç de una manera suau i ma duu a la seva taula. –“Me tienes que hacer un favor, tengo un hijo que esta en la academia de oficiales de Zaragoza, quiero que me compres esto”Unes estrelles durades  de sis puntes.  A jo tant sols me sortia –“A SUS ORDENES, A SUS ORDENES” Com un lloro. El final tanta por per res, cagó en dema!

El meu cap m’ha informa d’un parell de canvis a la meva feina. En arribar a Palma tindre a les meves ordres un xofer, per ser més àgil pel la ciutat. Abans em movia en bus en cas extrem en taxí i caminat com un bon peregrí. Presentava els tiquets del bus i el exercit m’ha donava el diners. Jo feia una petita menganya, comprava un bonobus i jo replegava tiquets pel terra i els entregava, negoci rodó. Un dia vaig replegar un quants tiquets grocs de 15 pessetes (10 centins de €) amb una P escrita en vermell, n’hi havia molts. Ma anirà bé per fer contes rodons,però què vol dir la P? Uns pocs minuts de observació, vaig tenir la resposta, uns avis tenien a la mà un tiquet groc, la puta la P, és de “pensionista”, per un pel no la cag com sempre. Adéu el meu petit “negoci”.

Surt-ho de la terminal del aeroport i com una estrella de cine tinc un xofer a la porta. M’ha identifico com l’estafa de infanteria de Menorca. Quan el xofer xerra no pot negar que és mallorquí, no se, no se, me’n record de les putades que nos feien les natius de l’illa el C.I.R 14. El vehicle és un jeep, el mateix que surt a les pel·lícules de la segona guerra mundial, Corea i fins i tot del Vietman. Una cafetera amb rodes i el xofer un jove esquifit i blanc de cara,  el uniforma a perdut el color verd oliva per sempre. Un triangle metàl·lic a la butxaca amb un volant daurat amb fons vermell, me diu que és d’automòbils. Una branca del exercit que dona cobertura i auxili a la resta, hi ha mecànics, xofers per tot tipus de transport gran o petit. És incomodo el sallent, s’ha me claven els molles el cul. De camí a Palma ens presenten, ell té un llinatge curiós, Pocovi. Li demano si coneix en Toni Carreres, amic destinat  automòbils i que ja a sortit en anteriors capítols. Afirmatiu és el caporal de primera Carreras, quina sort a van si el veig ja que tinc que anar a cerca uns recanvis.

Una vegada anava agafant confiança en Pocovi tenia una obsessió, si a la tarda tindria feina que fer. -És que soc de Portols, Marratxi i tinc feina, és enfora de Palma.- Bono ja voren” li vaig dir, no volia que un mallorquí me dones pel cul, aquesta vegada jo tenia la paella pel mànec.
                                      El soldat Mallorquí "pocovi" foto cedida per en Toni Carreras
A la feina, una de les coses que vaig tenir que fer, era duu coses a una jove estudiant de magisteri, filla d’un càpita. El curiós era el lloc on estudiava, una residencia de monges dins el ben mig de Palma. Veure una jove menorquina sempre anava bé per la vista. Però les monges no m’ha rebien en gaire alegria. Jo tocava el portot , deia qui era, el cap d’uns minuts ella apareixia, sempre simpàtica i amb un somriure els llavis. L’hi duia roba, menjar i algun paquet, per aquell temps el seu al·lot era amic meu, l’hi podia enviar records seus, ella és posava vermella. Les monges no ha hi eren físicament però té senties observat, tenia prohibit sortir el carrer en jo per dir-me adéu, que avorrit tenia que ser aquell lloc, unes joves tancades estudiant i resant. Tindria que haver atacat  aquell  convent i alliberat a les donzelles de les malèfiques túniques negres. Què passa! No puc tenir fantasies!

Tenir un taxi per jo és una passada, son les 12h i tinc casi totes les feines enllestides , en Pocovi és mou amb agilitat dins el caòtic transit de Palma. Com sembla un bon al·lot no li faré la putada de fer-lo acaba tard, a més tinc que deixa  feina per en sol dema. Segur que en Pocovi estarà millor en jo,-“Eh! Mallorquí ha hi gasoil?- Sí clar! –“Pues a cremar-lo, anem a fer una volta per la capital, desprès em portaràs a casa d’uns amics i dema a les 8 del matí en vens a cerca farem una visita 1ª Carreras” ell em va dir –“ a la orden”. Me’l vaig mira i riure –“Ja,ja,ja... què bitxarraco!  

Què deuen fer aquell parell? Seran bons informàtics però com cuines son un desastre, a van s’hi inventen prest el microones.                                                                     

No hay comentarios:

Publicar un comentario