sábado, 1 de octubre de 2011

CAPÍTOL DINOVÈ La costa de gener, segona part


CAPÍTOL DINOVÈ
Un amigo es uno que lo sabe todo de ti y a pesar de ello te quiere.
Elbert Hubbard (1856-1915) Ensayista estadounidense.
LA COSTA DE GENER    SEGONA PART
                                          En Vicent i en Toni de fiets
El pis dels estudiants cada vegada esta més brut. Entro  dins la cuina miro els cremadors de la cuina, sorpresa el ciuró no hi és! Però una observació més detallada m’ha diu el contrari. Hi ha un tel de color blanc romput que dirien els finets, pels pobres de mires li diem blanc color de xua, greix. Engolit per la grassa aquell ciuró ja era llegenda.

-“Tios, açò no pot ser teniu que fer netejà” La resposta, -“quan tinguem temps, no tenim ganes, esta molt bé així.-“ Pues el pròxim viatge ho faré net jo”.  En aquell instant m’ha vaig a donar que la amenaça en sortiria malament.-“ Pues aquí serà tota aquesta sunya”

 Teníem una nova competició, era fabrica una volva de pols, el estil de les mates que solen sortir a les pel·lícules de combois, vagant pel desert empeses pel vent. No és podia empra les mans per fer engreixa la criatura, bufant o amb un cartó en forma de ventall. La primera vegada que les vaig veure ja eren grossetes, però arribarien a fer-se monstruoses. Crec que teníem nom i tot, la seva composició era en la gran part pels de tot tipus i pols, petits trossets de paper, alguna ungla i restes nasals, fins i tot varen fer carreres pel passadís del pis. Crec que açò esta sortint de mare, un dia agafarem qualsevol cosa, però quin fart de riure.

Aquella tarda no vaig sortí, tenia la feina justa pel matí i a més no m’ha trobava gaire bé, feia un fred polar. No se perquè els companys no teníem classe, fèiem tertúlia i de passada païm el dinar. Toquen el timbre del carrer, els estudiants no esperaven visita. –“Qui deu ser?”-“Com siguin els pesats dels Jehova  o els de circulo de lectores”. Un crit –“És el senyor Salamanca!” –“Què fèiem amb en Vicent?” Jo un poc sorprès no entenia res. –“ Qui és aquest?” Una rapida explicació –“És el llogater del pis, no li agraden les visites i no volem problemes. –“A la terrassa, no faixis remou” Com es qui no vol, en trobava en camisa el aire lliura el mes de gener amb un fred que pelava. Encara hi havia llum del  sol però no duraria gaire temps en anar-se’n. Els pisos del davant fèiem vida normal, prest hi va ver mirades tafaneres, què fa aquell pavó a la terrassa amb aquest temps? Per dissimular feia que regava els ramells, les flors havíem mort feia molt de temps. Per no congelar-me intentava gernar sense gèrnera. No se si van ser 45 minuts o una hora, quan vaig entra dins el pis, tenia els ous com “cubitos” i estava molt fotut. Més d’una vegada vaig pensà que tot allò era una broma de càmera oculta, no podia ser normal que em torturessin inconscientment. –“Estàs bé (amic)” – “Sí, sí com un poll, cabrons”.-“ Un got de llet calenta i unes galetes maries i estaràs com nou, ese soldado de infanteria”. Jo pensava “segur que la llet esta caduca”

Una estona de renecs vaig agafa calor, van anar a l’habitació d’en Nando per veure la petita tele en blanc i negre i xerrar un poc de futbol, música i femelles. Mentrés parlaven no vaig tenir cap pensada més, que agafar una grapadora i jugar amb ella, fins que em vaig grapar un dit. Deu meu sagrat quin mal! Ajudat per el company varem aconseguir treure aquella puta banya de color coure.  Abans van omplir el lavabo de sang, mercromina i betadine, així va quedar tot tacat. Jo no podia més, un poc més de bordell no li farà cap mal aquella casa. Açò donaria peu a una altre competició de marranades, intenta lleva las taques o millor dit afegir de noves, amb el sabó de mans, els restes de dentífric escopit de forma artística. Tot ven remenat era un quadro de Picasso.
                                        La entrada de la caserna de automòbils
Hem vaig ficar el sofà per dormir, tenia febre, tremolava i suava. Vaig passa una nit horrible, de mals sons. Perseguit per mates mutants  de sunya i uns crits que sortien de la cuina, un ciuró en demanava auxili i hem culpava de la seva desgracia, tant sols tenia ni ganes de tornar a casa i ficar-me el meu llit.
                                       Mi cabo primero Carreras.
El matí a les 8:00h el xofer era a la porta –“ Anem a fer un cafè” no tinc ganes de xerrar. Anem a la caserna de automòbils a cerca uns recanvis. Vaig a veure el meu amic en Toni, el caporal de primera Carreras. Bromes i bon rollo, però el caporal ma recorda la seva graduació i que no és recomanable tanta confraternitat –“ Sí home, ara ma quadraré, mi primero, ja,ja,ja...!” -“Vicent no te passis!” –“Vingué ves-te’n a cagar ”, paraules que en un posterior viatge em tindrà que menjar. El que jo no sàvia era que el meu amic és premia molt seriosament la seva graduació. Els seus propis companys li tenien por o simplement l’odiaven per ser un cabronet. Un cas que em va passar aquell dia, va ser que em van veure parlar en van Toni de manera tant amistosa i jo anava vestit de civil. Que és van pensar que jo era un oficial de paisa. Quan és van adonar que era un simple soldat i torejava el caporal primer Carreras, més d’un li va perdre el respecta, en el conseqüent arrest. Jo també pagaria la meva frivolitat un poc més endavant.

El xofer mallorquí en va portar el aeroport, estaia fart de Palma, un poc de descans a la terminal, no em passarà res de mal. Falsa il·lusió, trec la targeta d’embarcar, pas la bossa per el detector de la seguretat, amb gran sorpresa veig el guàrdia civil grassonet ell, que fot bot, com s’hi li cremés el cul i em diu  que m’aturi. Com art de màgia estic envoltat de uniformes verds. Ai! Déu-meu! Quina l’haure feta jo ara? La pinta no era massa recomanable per un soldat, entre que no feia bona cara perquè no em trobava bé, sense afaita i en roba de quinqui, un terrorista semblava un monjo el meu costat.

Guàrdia civil:- “ABRA LA BOLSA Y SAQUE LA DOCUMENTACIÓN”

Vigilat de molt a prop vaig fer tot el que volíem, s’hi feia el boix dormiria calent aquell vespre. Tota la cua em mirava de cap a peus i xiuxiuejàvem,”segur que és assumpte de drogues” Dins la bossa duia una comanda que era una replica d’un subfusell Z-70 per fer de trepitjar papers. Al passar per la pantalla del detector el va augmentà la mida i semblava de veritat. Una vegada acreditada la meva identitat com estafeta militar tot tornar a la normalitat, al fi cap a casa, açò no és pagat, cagó en tot!

Arriba a casa em vaig enterrà dins el llit, vaig jeure tot el dia i em vaig presenta a Santiago un dia més tard i ningú se’n va donar conta, fet que els pròxims viatges en trauria profit.                                                 


No hay comentarios:

Publicar un comentario