sábado, 29 de mayo de 2010

PONÇ I PONS ES MEU MESTRE

Nos agrada admirar a persones ,no com un ídol si no un ser humà que te sembla proper. S'altre dia vaig veure un anunci de telefònia, sobre un antic alumne que felicitava al vell professor .Quam anava a sa maestria, actualment formació professional, vaig coneixer un mestre que me va deixar marca : PONÇ I PONS. Podria dir que aguanyat u fotime de premis de poesia i literatura, però açò ho secau per internet. Jo vui contar sa meva experiència . Eraun mestre de català, que no cridava mai i mira que eram uns delinqüents en potència .Quam més crits i ranau ell cada vegada xarrava més fluixet, fins que sa cridoria moria de fino. Sabia conectar amb es jove , coneixa quna música nos agradava qui anava davant a sa lliga de futbol
On s'acaba el sender i comença l'enyor
cant miratge esplendent, el paisatge de l'ànima
que han romput i que ara evoc amb el cor ple
de tinta Crec que me tenia simpatia , sempre s'en recordava de jo .No per sa meva gramàtica perfecta , però sí per una imaginació alocada. Deia a tota sa classe:- Vicent és mal de fer tenir tres faltes de ortografia en una paraula de tres silabes. Logicament era un suspens , però a la vegada sa meva redacció era sa millor i tothom s'ho passava molt be en ses meves històries sense cap ni peus. Una èpocade comença a viure és fácil despistar-se.-Tens imaginació per sa novel.la, me deia- Però és d'estudiar. Com és normal en jo no li vaig fer cas .Tenc que reconeixar que no he llegit cap llibre seu . He llegit coses sueltes poemes d'aqui ,d'alla :Soc menorquí fins moll emblancat del meus ossos,¨ ´¨Ser menorquí és estranger pertot/ser
És llavors que, feliç,
m'avinenç amb el món
perquè viure és, a més
de llegir i passejar,
On s'acaba el sender i comença l'enyor
cant miratge esplendent, el paisatge de l'ànima
que han romput i que ara evoc amb el cor ple
de tinta.


menjar en pau cada fruit
generós que hem sembrat
i ens ofrena agraïda,
amorosa, la terra.

menorquí és una malaltia¨¨ GRACIES MESTRE´´

No hay comentarios:

Publicar un comentario