jueves, 20 de septiembre de 2012

EL FUTBOL I LA MARE QUE EL VA PARI


 

Ara que comencen als entrenaments i les competicions esportives, trop que ma arribat l’hora de penja les botes. Una de les meves aficions estat el futbol, com casi sempre sol passa, és més divertit jugar-hi que mirar-lo. Però quan arriben a unes certes edats em de anar amb molt de compte i fer uns altres esports més tranquils, bici de muntanya, córrer i musculació de bòtil de cervesa. Aquesta reflexió la vaig fer uns mesos endarrere, després de participar el que fins ara estat el meu darrer partit de futbol.


Son un grup d’amics que és reuneixen entra setmana, una vegada acabada la jornada laboral “ Quin tingui  de feina” per fer un poc d’esport, com als hi faltava un porter em van convidar. En coneixia uns quants i d’altres no, jo era un dels més veterans “Nom finet per no dir-te vell narró”. Son gent que toca molt bé la pilota, tenen cultura de baló, tècnica i tàctica, una formació de club federat.


Mes de juny, un soler a les 7:30 de la tarda, els pocs minuts de comença, hi va ver un jugador contrari que em va cridar l’atenció. Un jovenot, alt i prim, de 17 a 18 anys, tècnic, ràpid, defenia i atacava, comandava i repartia joc. Prest m’havia fet un parell de furats a la xarxa (gols) cosa no massa difícil. Però hi havia qualque cosa que em recordava algú, jo no havia jugat mai contra ell, qui era?


Ha pocs minuts per acabar el partit, anaven empatats, el jove jugador va recuperar l`’esfèric el mig del camp, va driblar un defensor i amb dues gambades es planta el frontal de l’àrea i li va clavar una guitza a la pilota sense aturar-se. Ma vaig estira, posant la mà esquerra, vaig tenir sort i no va ser gol, és més crec que va ser una aturada guapa. El preu a pagar va ser un fort cop el braó, amb un dolor que em va durar setmanes. Com una revelació , vaig confirma les meves sospites, una vegada acabat el partit, qui era el misteriós contrincant.


La història venia de molt endarrere, tindria jo17 anys, estava jugant un campionat de futbol sala popular, en un barri de Maó, Andrea Dòria. Era el més de juliol, eren les 8 del capvespre d’un dia feiner, hi havia bastant-te gent esperant  l’inicií. Amb una cervesa a la mà, el públic tenia ganes de veure una estona de futbol i calor sempre la calor aferradissa  d’estiu!

     El camp de futbol de Andrea Doria, Maó

El barri hi havia un falcat d’al·lotam, un grupet d’ells sa posava el darrera  d’una de les porteries i no feien més que molestar als porters, tirar-te pedretes  i dir-te de tot menys guapo. S’hi els deies qualque cosa o remugaves el àrbitre, era pitjor –“Acusica, llama a mama que te limpie el culo, bobo, tonto i més noms agradables!” Eren els “ultra sur” del barri.


En aquells llunyans anys 80, jo era el més jove dels dos equips, magre con un fideu, açò sí, amb unes grenyes de heavy el vent. El meu equip era una agrupació d’amics, amb un nom que a jo em semblava curiós i amb una pinzellada oriental “Sol naixent”. Dins del equip hi havia un poc de tot, una mescla de jugadors tècnics, que s’havien cansat de la disciplina rígida dels clubs federats i volien una llibertat que no tenien a la regional menorquina. Combinada amb uns altres companys formats el carrer, però eren pura força i un gran cor de lluita.


Els nostres rivals  d’aquella tarda eren un equip d’una marca comercial, si la memòria no em fa figa es deien “Almacenes Carreras” Però tots els coneixen pel nom “Plantel Favaritx” Casi tots venien  o feien feina el camp, homes amb la mili feta i forts con braus.


El partit era igualat, ens coneixien molt bé els dos equips, la batalla era dura però noble. Ells eren més forts físicament, també tenien un quants d’elements que tocaven amb cura la pilota. No m’han record s’hi va ser a la primera part o en la segona, quan la cosa es va esgarra. Una pilota orfe va caure els peus d’un contrari, amb gran rapidesa és va desfer de tota la defensa i en dècimes de segon armà la cama dreta xutant de manera violenta a porta. Com les pel·lícules den “Bruce Lee” aquell tir era con la “furia del dragon”. Jo inconscient de la virulència del xut. Vaig fer el que tot porter a de fer, de forma intuïtiva , sense borinar-me del meu lloc, vaig alçar les mans, els reflexos del porter jove son la seva millor arma. L’impacta de l’esfèric contra la mà esquerra em va gira el canell, amb una renou seca, un “crec” que tant sols jo vaig sentir.


Els meus companys estaven contents perquè no havia estat gol, els rivals lamentaven l’ocasió perduda i jo mentre en cagava de mal. Em vaig mira la mà que penjava d’una forma contra natura –“Hòstia puta, m’han romput!”  A la idò!  Cap a urgències una vegada més(No seria la darrera).


Fi de temporada, no sols el futbol és va acabar, vair fer gairebé dos mesos de baixa de feina, l’amo del meu lloc de treball estava un poc molest (un poc molt) Em varen posar un guix el braç, en pocs dies em picava com mil puces rabioses, per remata la jugada un aroma a suor fastigosa començava a sortir de sota l’escaiola. Com eren a l’estiu, calor, festes, els amics s’han anaven a la platja i jo barrinat a casa. Collons! Desprès diuen que el deport és salut.


De històries del món del futbol, en tinc unes quantes que a jo em semblen divertides, però açò sara un altre capítol.


Ja sabeu qui és el jugador jove? Tanmateix, és el fill del que del jugador que em va trencar el braç 30 anys endarrere, un juvenil de divisió d'honor nacional. Quines voltes que donar la vida, con una pilota de futbol. Que quedi clar, va ser un accident futbolístic, sense cap tipus de rancúnies, és més sempre que ens troben, ens saluden cordialment, son coses del futbol. En tindria més de lesions per culpa del saludable esport, sobretot una que casi em deixa manxol, però açò ho escriurien més endavant.   

No hay comentarios:

Publicar un comentario